FANDOM

Teslan  är en elektriskt baserad pistol uppfanns av och uppkallad efter Nikola Tesla, som ett alternativ till kulor. Warehouse 13 ombud använda detta som en fantastisk enhet som samtidigt raderar korttidsminnen

Backrund

20
Nikola Tesla var en uppfinnare och en elektroingenjör. Med lite hjälp från dåvarande lärling, HG Wells, designade han och skapade Tesla pistolen för Warehouse 12.

Teslan Edit

Tesla Gun (Cut)

Vital statistik Edit

Typ: Stötare Edit

Effekter: Tillfällig medvetslöshet (Korttidsminneförlust) Omedelbar elektrisk förbränning Edit

Hur den fungerar Edit

Tesla, givet benämnd " flerfasig ass-kicker, " är en elektrochock vapen som fungerar ungefär som en modern taser, avger en riktad elektrisk laddning i syfte att oskadliggöra ett mål. Förutom att bedöva offret så, krypterar den en elektrisk stöt synapser i hjärnan för ett kort ögonblick, som tar bort flera minuter värde av omedelbar korttidsminne. Den fantastiska och kortsiktiga minnesförlust kan uppstå vid en inställning av två på enheten. Högsta inställningarna för fem är farligare och är kända för att förvandla människor till aska. Men på mycket nära håll, inställningar så låga som 1 eller 2 kan fortfarande vara farlig. När de elektriska strömmar av två Tesla syftar till varandra, orksakar den resulterande kollisionen en tryckvåg stark nog att slå wielders ur sina fötter.

21

Ursprungligen, Teslan kunde bara skjuta flera gånger mellan laddningarna, beroende på deras inställnings. När de fick slut på ström men skulle Teslas måste återlämnas till sin väska, där de kunde vara inkopplad och laddas av några som ännu oförklarliga medel. Som nämnts ovan, upptäckte Claud ett sätt att skapa en självladdningssystem för teslan, samt miniatyrisering Tesla bättre döljande. Claudia har också skapat en tesla granat som hon bygger ut av Tesla Guns ursprungliga designen. Claudia har också skapat en tesla för Steve Jinks.

Tesla (2)

TriviaEdit

Tesla Pistol har kallats " strålvapen " av dem som inte är Warehouse 13 agenter vid ett flertal tillfällen.
En Tesla som användes på showen såldes på eBay för över $ 3.000. (30 000 Kr)